De Nederlandse Kampeerauto Club onderzoekt maandelijks een stukje ‘campertechniek’; in Kampeerauto 2 van 2020 werd daarbij de nieuwe Fiat Ducato 9G Tronic automaat uitgeprobeerd. Voor ons en onze klanten een interessant onderzoek, aangezien al onze nieuwe Sunlight en Dethleffs automaten (modeljaar 2020), deze motor bevatten. In dit nieuwsbericht delen wij de belangrijkste conclusies met u.
Eerst een stukje geschiedenis: de voorganger van de nieuwe negentrapsautomaat van Fiat was de Comfortmatic, een gerobotiseerde zesversnellingsbak. Dat systeem had een traditionele koppelingsplaat, met een elektronisch-hydraulische bediening. Er was goed mee te rijden, aldus de NKC, maar wel met wat schokkerige en trage schakelingen. Door het ontbreken van een kruipeffect was ook het manoeuvreren op oprijblokken wat lastig. De nieuwe Fiat Ducato automaat reageert heel anders en levert veel comfort en gemak, is de conclusie van het onderzoek. Hieronder vindt u de belangrijkste bevindingen:
Het volledige artikel van de NKC kunt u hier nalezen. Bekijk daarnaast ook eens ons aanbod huurcampers en koopcampers met deze nieuwe automaat van Fiat, zodat ook u deze zomer van een (extra) comfortabele reis kunt genieten!
Vanaf het najaar 2020 hebben wij ook diverse 9-traps automaat jong-gebruikt (van Dethleffs, Sunlight, Bürstner en Carado) te koop.
Kom 13 en 14 maart proefrijden!
Wilt u zelf ervaren hoe deze nieuwe automaat rijdt?
Dat kan op 13 en 14 maart tijdens het Voorjaarsfeest van Noorderzon Campers. Dan is er mogelijkheid om een proefrit te maken in een camper met deze nieuwe Fiat Ducato 9G Tronic. Lees hier meer over ons Voorjaarsfeest.