Wanneer betalen?
Wij vragen om de huursom in 2 delen te betalen:
Bij het maken van de Reservering vragen wij 10% van de huursom over te maken.
De andere 90% dient u 8 weken voorafgaand aan uw huurperiode te voldoen.
Betaling is alleen per bank mogelijk.
Waarborgsom
Als u het eigen risico verlaagt, hoeft u geen borg te betalen.
Meer informatie over het verlagen van het eigen risico vind u hier.
Als u kiest voor borgt, dient u een borg te betalen van 1.000 euro. Deze moet ook 8 weken voorafgaan aan de huurperiode voldaan te worden, tegelijk met de tweede betaaltermijn.
Betaling van borg is ook alleen per bank mogelijk.
Indien er geen schades of meerkilometers zijn, krijgt u binnen 1 week na het terugbrengen van de camper uw borg weer terug.
Als er schade is ontstaan kan het langer duren voordat het restant terug gestort wordt, dit omdat eerst het schadebedrag dan bepaald moet worden.
Last minute
Als u ‘last minute’ geboekt hebt, dus binnen 8 weken voor vertrekdatum, dan dient u de volledige huursom + waarborgsom ineens te voldoen.
De betaling moet dan zo snel mogelijk na boeking gedaan worden.
In ieder geval voor vertrek.
Bezichtiging van huurcampers is mogelijk, alleen wel graag even van te voren bellen.
Belangrijkste reden hiervoor is dat – zeker in het huurseizoen – campers onderweg kunnen zijn, waardoor u wellicht voor niets rijdt.
Maar ook buiten het huurseizoen kan het zijn dat een camper er even niet is vanwege reparatie of onderhoud.
Voor campers waarbij wij bemiddelen in de verhuur is bezichtiging altijd op afspraak.
Dit betreft namelijk meestal particulieren.
Wij brengen u dan in contact met de eigenaar van de betreffende camper om een bezichtigingsafspraak te maken.
Dus bel even en wij maken met alle plezier even tijd voor u vrij om de camper te laten zien en uw vragen te beantwoorden.
Halen en brengenLegitimatie bij ophalen
Bij het ophalen van de camper dient u ook uw rijbewijs en paspoort of identiteitsbewijs mee te nemen. Vergeet dit niet, anders kunnen we de camper niet meegeven!
Wisseldag
De ‘wisseldag’ van de campers is voor de meeste campers vast op donderdag, vrijdag of zaterdag. Deze informatie kunt u vinden op de detailpagina van de betreffende camper. Voor sommige periodes en campers gelden er uitzonderingen. Een aantal campers zijn gedurende het hele jaar flexibel qua wisseldag. In de periode tot eind mei en na eind augustus is het voor de meeste campers eveneens mogelijk om ook op maandag t/m woensdag de camper te halen of terug te brengen. Als u de gewenste periode invoert op de detailpagina van de camper, dan ziet u of de camper van uw keuze op de gewenste haal- en brengdag gewisseld kan worden. Zeker in het hoogseizoen zijn de vaste wisseldagen drukke dagen voor ons, maar uiteraard proberen we iedereen zo snel mogelijk op vakantie te laten gaan.
De ophaaltijd zal vrijwel altijd in de middag zijn. Als de camper eerder klaar staat, dan nemen we contact op voor het plannen van een ophaaltijd. We doen ons uiterste best om dit zo vroeg mogelijk te laten zijn.Terugbrengen is altijd voor 09.00 uur, maar meestal kan het ook op de middag ervoor. Bij eerder terugbrengen: overleg dit wel altijd met ons of met de eigenaar van de camper!
Ophalen camper
Bij het ophalen van de camper zullen wij u uitgebreid van uitleg voorzien.
Dit doen wij aan de hand van een video, die u bij ons te zien krijgt.
Houd er rekening mee dat het ophalen + uitleggen ongeveer een uur duurt.
Ook leggen we eventuele gebreken en schades vast op het ‘Uitgifteformulier’.
Bij het ophalen heeft de camper:
– Minimaal één volle gasfles
– Lege vuilwatertank(s)
– Een volle dieseltank
– Lege en schone toilettank
– En is de camper van binnen en buiten schoon
Terugbrengen camper
Bij het terugbrengen controleren we allereerst of u al uw eigendommen weer hebt meegenomen… 😉
Uiteraard controleren of er geen extra schades zijn, of de camper schoon is etc.
Bij het terugbrengen we verwachten we ook:
– Lege vuilwatertank(s)
– Een volle dieseltank
– Lege en schone toilettank
– Dat de camper van binnen en buiten schoon is (tenzij dit anders met ons is afgesproken)
Dit leggen we dan weer vast op het ‘Innameformulier’.
Op deze manier proberen we direct bij het terugbrengen duidelijkheid te krijgen over de verdere afhandeling.
Huurperiode
De standaard huurperiode is bij de meeste campers van vrijdag tot vrijdag of van zaterdag tot zaterdag. Bij een enkele camper is dit van donderdag tot donderdag. In de periode tot eind mei en na eind augustus is het voor de meeste campers eveneens mogelijk om ook op maandag t/m woensdag de camper te halen of terug te brengen. Bij sommige campers is de wisseldag gedurende het hele jaar flexibel. De wisseldag (donderdag,vrijdag, zaterdag of flexibel) is aangegeven op de detailpagina van de betreffende camper.
Minimale huurperiode
De minimale huurperiode tijdens het hoogseizoen is (een veelvoud van) één week. In het laagseizoen (tot eind april en vanaf eind september) is het voor de meeste campers mogelijk om deze korter te huren; er geldt dan een minimale huurperiode van vier dagen. Als u de gewenste periode invoert op de detailpagina van de camper, dan ziet u wat de minimale huurperiode is.
Kampeerinventaris
Standaard is in elke camper kampeerinventaris aanwezig.
De exacte lijst kan per camper verschillen, maar in ieder geval zal aanwezig zijn:
Autodeel
Camperdeel
Keukeninventaris is niet bij alle campers standaard aanwezig.
Dit is per camper aangegeven op de detail-pagina van de betreffende camper.
Standaard kampeerinventaris
Een aantal zaken zitten standaard in de camper.
Voor details van het standaard kampeerinventaris, ga naar Kampeerinventaris.
Extra camperinventaris
Voor een aantal zaken heeft u de keus: of u neemt het zelf mee of regelt het zelf, of u huurt het erbij.
Ook dit is per camper verschillend.
Zie hiervoor de detail-pagina van de door u gehuurde camper.
Zelf meenemen
Alle andere zaken dient u zelf mee te nemen.
Hieronder een voorbeeld meeneemlijst die wij zelf altijd gebruiken.
Natuurlijk zijn een aantal dingen erg persoonlijk, maar het is wel een goede checklijst.
Documenten
– Paspoorten
– Rijbewijzen
– (Reis)verzekeringspapieren / nummer / noodtelefoonnummer
– Spullen voor internetbankieren
Voor onderweg
– Navigatiesysteem / wegenkaarten
– Reisgids(en)
– USB-stick/CD’s met muziek
Apparatuur
– Fotocamera + oplader
– Filmcamera + oplader
– Mobiele telefoon + autolader + oplader
– Laptop + oplader
Camping spullen
– Paraplu
– Fietsen
– Rugzak
– Zonnebril
Kleding
– Ondergoed, sokken
– T-shirts
– Korte broek
– Lange broek
– (Warme) trui
– (Warme) jas
– Nachtkleding
– Zwemkleding
– Schoenen
– Waterbestendig schoeisel
– Regenkleding
Persoonlijke verzorging en beddengoed
– Handdoeken
– Theedoeken
– Kussens
– Dekbed
– Onderlaken over matras
– Zeep
– Scheerspullen
– Nagelknipper
– Pincet
– Haarborstel/kam
– Zonnebrandolie
– WC papier
– Shampoo / douchespul
– Wasmiddel
– Paracetamol + eventueel andere medicijnen
– Iets tegen insecten
– Wasmiddel
Voeding (voor 2 à 3 dagen)
– Boter
– Groente
– Rijst / pasta / aardappelen
– Vlees
– Fruit
Pech onderweg of lekke band
Kunt u niet verder rijden door motorische pech of lekke band: bel het noodnummer op de groene kaart. Informeer ons ook, zodat wij het ook weten.
Als er een lampje op het dashboard gaat branden: bel ons of de verhuurder voor overleg.
Storingen aan het camperdeel
Bel ons of verhuurder om eerst te proberen het probleem samen op te lossen.
Lukt dat niet, kan het zijn dat wij u adviseren om naar een camper-/caravan-bedrijf bij u in de buurt te gaan om te proberen het daar op te lossen.
Bij reparaties ivm pech, lekke band en/of storingen aan het camperdeel:
– Tot 100 euro kunt u zonder overleg zaken laten repareren. Bedragen boven de 100 euro zullen wij alleen na uitdrukkelijke toestemming per mail of WhatsApp vergoeden.
– U dient altijd de originele reparatie-factuur mee te nemen.
– De vervangen onderdelen dient u ook altijd mee te nemen.
Schade
Mocht er schade ontstaan dient u altijd ons of verhuurder direct hiervan op de hoogte te brengen.
Maak duidelijke foto’s van de schade aan de camper.
Is er ook een tegenpartij betrokken: maak dan ook duidelijke foto’s van eventuele schade bij de tegenpartij. Vul dan ook altijd een Europees Schadeformulier in. Dit formulier leveren we mee in de map met informatie.
Bij twijfel: wij en/of verhuurder zijn ook buiten kantoortijden telefonisch bereikbaar voor pech en/of storingen. Bel dus gerust.
Via de mail of via WhatsApp (op ons vaste nummer, 0561-700205) zijn we ook te bereiken.
Prijzen
Prijzen per week
De huurprijzen zijn aangegeven op detail-pagina van de betreffende camper.
Al deze genoemde prijzen, zijn de huurprijzen per week.
Prijzen per boeking
Per boeking rekenen wij administratiekosten van 110 euro.
De prijzen zijn inclusief:
Voor uw rekening komt nog:
Schoonmaak en andere Extra’s
Wij gaan ervan uit dat u de camper van binnen en van buiten weer schoon inlevert.
Tegen betaling is bij een aantal campers mogelijk om dit als Extra bij te huren.
Voor prijzen hiervoor en andere Extra’s, kijk op de detail-pagina van de betreffende camper bij Extra’s.